Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility בריכה, מזרקה ותעלת מים | מוזיאון מגדל דויד
top of page

בריכה, מזרקה ותעלת מים | מוזיאון מגדל דויד

גם מי שמכיר את מוזיאון מגדל דויד, קרוב לוודאי שלא שם לב לפנינת יופי אדריכלי הנמצאת לפני הכניסה למוזיאון (מכיוון תחנת המשטרה). זוהי בריכת מים מעוצבת עם מזרקה ותעלות מים, התחומים בספסלי אבן וצמחיה.


Ancient pool of water, from the Ottoman period. Unique lighting design that emphasizes the architecture
בריכת-מים עתיקה | מוזיאון מגדל דוד | ירושלים

גם אנשי המוזיאון הבינו את הפוטנציאל המפוספס, והחליטו לשקם ולשפץ את המתחם. בנוסף לתיקון מערכת המים עבודות גינון וניקיון, הוחלט להתקין מערכת תאורה שתבליט את המקום ותיתן לו אופי ייחודי בשעות הערב והלילה.




לצורך כך, נתבקשתי לתכנן תאורה הן לבריכה והן לתעלות המים, ספסלי האבן והצמחייה המקיפים אותה. האתגר היה לשלב אלמנטים של תאורה ולהעביר תשתיות חשמל לגופים, ללא קידוחים ומבלי לפרק את האבנים מהן עשויה הבריכה, כייוון שמדובר בפרויקט שימור. על מנת לעמוד באתגר חיפשתי גופי תאורה מוגני מים שאותם אפשר לשלב באלמנטים הארכיטקטוניים השונים, ללא צורך בקידוחים או חציבות. כמו כן, הונחתי ע"י מנהלי המוזיאון להשתמש בגופי תאורה שאינם בולטים במשך היום – דהיינו קטנים ככל האפשר.



ספסל האבן העתיק | תאורה נסתרת

הפיתרון בבריכה ובתעלות המים היה שימוש בגופי תאורה מסוג "Maya" של חברת Aldabra שמצד אחד גודלם הפיזי קטן ומאפשר התקנה ברווחים שבין האבנים, ומצד שני עוצמת ואיכות האור גבוהים והתאימו לצרכי התאורה הנדרשים.בכדי להאיר את ספסלי האבן, הצמדנו פס LED רציף מסוג Led liniar . ייחודו של פס זה היא עוצמת האור הרבה, רציפות האור ואיכות מוצר גבוהה.




בסופו של דבר קיבלנו תוצאה מצויינת – תאורה אינטימית לא צעקנית, המבליטה את האלמנטים העיצוביים החשובים וגורמת למבקרים במקום לבוא ולשבת במתחם היפה הזה. מי שיגיע בשעות היום, ספק אם ישים לב לגופי התאורה המותקנים בו.


שביל הגישה אל המשך המצודה קיבל טיפול ייחודי ותאורה המדגישה את המסתוריות.


שביל הליכה אל תוך מתחם המוזיאון

מוזמנים לבקר ולהנות.


בימים אלה עובר המוזיאון והמתחם סביב שיפוץ כללי. (יולי 2021)

מקווים שנוכל לעדכן בקרוב על סיום העבודות.

ניתן להתעדכן בפרטים באתר מוזיאון מגדל דוד.

bottom of page