Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility להאיר את העיר | ירושלים
top of page

להאיר את העיר | ירושלים

ירושלים היא אחת הערים היפות בעולם, ובתוכה כמה פנינים אדריכליות, מבנים אייקונים אשר מקשטים את קו הרקיע. לכן כשפנו אל משרדנו בבקשה לעצב את התאורה למבנים אלו התגייסנו מיד בשמחה, בהוקרה, ובהתרגשות.


בכתבה שהתפרסמה ב"ידיעות ירושלים" בינואר 2020, מדובר על פרויקט רחב היקף של העירייה, אשר שמה לה למטרה לקדם את התאורה על המונומנטים הייחודיים בעיר.

מצורף קישור לכתבה:

https://jerusalem.mynet.co.il/local_news/article/HyWYxvVy00


אנחנו גאים לשתף כאן כמה מההדמיות לתאורת המבנים, ומחכים לרגע שבו יתחילו העבודות.



כנסיית השילוש הקדוש היא כנסייה רוסית שנמצאת בכיכר מוסקבה, במגרש הרוסים שבירושלים. היא נבנתה בין השנים 1860–1872 על ידי "החברה הארץ-ישראלית הרוסית-אורתודוקסית הקיסרית" שפעלה בירושלים בתקופה העות'מאנית. גופי התאורה שקועי-רצפה מאירים את קירות המבנה. גופי תאורה זעירים יוטמעו באדני החלונות, להדגשת קוויי הקשתות.




איגוד צעירי הנוצרים (Young Men's Christian Association YMCA), הקרוי בעברית ימק"א על שם ראשי התיבות YMCA, הוא ארגון שמטרתו לאחד בין צעירים נוצרים ברחבי העולם, ולהציע להם פעילויות שונות. בניין ימק"א ירושלים הוא מן המהודרים בבנייני הארגון. סניף האגודה בירושלים נוסד ב-8 בינואר 1878, ומבנה הקבע הוקם בין השנים 1928 ו-1933. ימק"א ירושלים משך אליו צעירים רבים אך גם עורר התנגדות מצד גורמים יהודים שחששו מפעולות מיסיונריות בקרב הנוער. התאורה תדגיש את ייחודו הארכיטקטוני של המבנה, ותיצור דגשים במתאם לסימטריות האדריכלית.



מתחם אַוגוּסְטֶה ויקטוֹריה הוא מתחם אשר הוקם על ידי וילהלם השני, קיסר גרמניה בראשית המאה ה-20, אשר קרא לו על שם אשתו, אוגוסטה ויקטוריה. המתחם, המשתרע על שטח של כ-80 דונם על שלוחה של הר הזיתים בירושלים הנקראת כתף הר הזיתים,[1] כולל כנסייה מפוארת ולהּ מגדל פעמונים, וכן אכסניית צליינים, שנועדה גם לגרמנים תושבי הארץ. האכסניה משמשת כיום בית חולים. גופי התאורה ייצרו מקצב קבוע להדגשי האור, בשתי רמות. קו הקרקע וקו אדני החלונות במבנה המרכזי.



מנזר סן סלוודור (בספרדית: "San Salvador", המושיע הקדוש - כלומר: ישו הנוצרי) המצוי ברחוב סנט פרנסיס ברובע הנוצרי שבעיר העתיקה בירושלים הוא מנזר פרנציסקני שנמצא במיקום זה החל מאמצע המאה ה-16. בשטח המנזר מצויים מבני מגורים לנזירים, בית ספר וספריה, וכן בית דפוס, בתי מלאכה ויקב. תאורת מגדל השעון תדגיש את המגדל, את השעון ואת רעפי הגג, עד לסמל הצלב הנמצא בקצה.


תודה לעיריית ירושלים שבחרה להאיר את העיר. נשמח לשתף בתוצאות.

bottom of page