Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility ווילה של יצירה, אור וקסם
top of page

ווילה של יצירה, אור וקסם

תאורת בית פרטי בשרון

אדריכל: יואל יושפה | אדריכל נוף: יאן סטאדין | עיצוב תאורה: עמיר ברנר, אלה כהן | יועץ חשמל: טל דונושנסקי | צילום: שרון צרפתי , נועה ברנר |


ביתו של אדם - מבצרו. זהו בסיס האם, מקור הכוח והשלווה, מרחב של בטחון, מנוחה, אהבה והתחדשות. בנוסף לכל אלה לאופי של דיירי הבית השפעה מרובה על עיצוב המקום ועל עיצוב התאורה.


צילום: שרון צרפתי

בפרויקט הזה, הממוקם במושב בשרון הירוק, אופיים של בני הבית ניכר בכל פינה. בעלת הבית אומנית ויוצרת, אשר פסלים, עבודות וציורים מעשי ידיה מוצגים בכל רחבי הבית. לפני הכניסה הראשית מוקמו בריכות-מים ומעליהן מרחפות אבני צעידה גדולות ומעוצבות. הטמענו גופי תאורה במרווחים, ובתוך הבריכות כדי להעצים את תחושת הריחוף ולהדגיש את המסלול עליו פוסעים הנכנסים.




השימוש בקירות זכוכית מאפשר לתמונת התאורה להתחלף לאורך שעות היממה, הדגשים בין חוץ לפנים מתחלפים לאורך שעות האור, בין הערביים והחשכה. על האור הבוקע מתוך הבית להיות שחקן ראשי בתאורת רחבת הכניסה, גם הקירות החיצוניים משתתפים במשחקי התאורה וקיבלו הדגש של גופי תאורה DOWN&UP המשתלבים בתמונת התאורה הכללית.





בתוך הבית - כל מרחב בעל אופי ייחודי. בנוסף לפונקציונליות, התאורה נועדה לאפשר אווירה וורסטילית, שיכולה להשתנות בין שעות היום והלילה גם באזורי הפנים.




שולחן האוכל, כמו גם המטבח המרווח נמצאים בחלל משותף, והגדרת המרחב נעזרת בתיחום שנעשה על ידי מסגרות פסי-תאורה תלויים, המכוונים לפינות השונות, ובשנדליר ייחודי בעיצוב COSTUME MADE של חברת סברובסקי - שממוקם מעל לשולחן האוכל.




המטבח על איזורי השירות מוטמע בארונות העץ. במרכז החלל אי, סביבו ניתן לשבת או לבשל.




חדר השינה עוצב בצבעים חמים. מיקמנו גופי תאורה בסגנון ווינטג', לצידי המיטה, והטמענו גופי תאורה שקועים בתקרה – הם מכוונים אל הקירות ומאירים את החדר בצורה בלתי ישירה.



חדר האמבטיה הממוקם בצמוד לחדר השינה ממשיך את הקו העיצובי השקט והאלגנטי, וכך גם התאורה שמתכתבת עם האווירה הכללית, אורות נסתרים ובלתי ישירים לצד גופי תאורה נראים.



שירותי האורחים עוצבו בצבעים כהים, ושלושת הציורים הגדולים שמוקמו על הקיר מעניקים צבע ונקודת התייחסות חזותית בחדר הגדול יחסית. מיקמנו מעל לכיור שלושה גופי תאורה תלויים, בגבהים שונים, אשר מדגישים את הכלים הסניטריים המעוצבים.




אחרי הסיור ברחבי הבית, מגיעים אל החצר וגם בה מתגלים מראות עוצרי נשימה ביופיים. שני מתחמי ישיבה גדולים ומעל כל אחד מהם פרגולה – בין המרישים שלהן הטמענו גופי תאורה. הגובה הרב של הפרגולות ושימוש בגופי תאורה חלביים מייצרים שטיפה נעימה ואחידה של אור בהיר שאינו מסנוור.



צילום: שרון צרפתי

בתוך קירות בריכת השחייה מוקמו גופי תאורה מוגני מים, המוסיפים עומק ויופי לתמונה הכללית





תאורת החצר והצמחייה הוטמעה בין מגוון השיחים והעצים, מדגישה את מדרכי האבן והמדרגות מבלי לסנוור, ובלי למשוך את תשומת הלב של המתבונן ויוצרת כתמי-אור נעימים.


צילום: שרון צרפתי


עמיר ברנר,

אוגוסט 2023

bottom of page