Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility המוזיקה של האור | זאפה תל-אביב החדש, מחתם מידטאון
top of page

המוזיקה של האור | זאפה תל-אביב החדש, מחתם מידטאון

עיצוב: סטודיו ירון טל | עיצוב תאורה: עמיר ברנר, אלה כהן | צילומים: עמיר ברנר


מוזיקה היא שפה בינלאומית, לא צריך מילים כדי להבין אותה, לנגן או לשיר אותה. היא נכנסת ישר לתוך הלב. כך גם שפת-התאורה – אשר יוצרת אווירה, ויכולה להשתנות בהתאם לשעה, לסוג המופע ולאופי האירוע.


האולם המרכזי - זאפה תל אביב החדש

בדיוק כמו במוזיקה, גם לתאורה יש מקצב פנימי. כדי לדייק אותו - בנוסף למרווחים סימטריים של גופי התאורה, ניתן ליצור תבנית החוזרת על עצמה, במתאם לקווים האדריכליים. לצורך כך יש לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם האדריכל או המעצב. כשהדיאלוג פורה ויצירתי, התוצאות בהתאם. כך קרה בעבודה המשותפת עם ירון טל וצוות משרדו. בעזרת עיצוב החלל ועיצוב האור יצרנו מספר מקצבים שונים בתוך המרחב הגדול של זאפה תל אביב החדש.




האולם המרכזי יכול להכיל כ-1,300 אורחים. המועדון עצמו מחולק לכמה אזורים. הכניסה למועדון, מתחם ההסעדה, עם שולחנות מרובעים וכיסאות סביבם. אזור בר המשקאות ובו כיסאות גבוהים המקיפים את הדלפק, משקאות ועמדות שירות. מסדרון מעבר אל אזור השירותים, ומתחם השירותים.



בר המשקאות - זאפה תל אביב החדש


אחד הכלים החשובים ביותר ביצירת האווירה המדויקת הוא הבלאנס הנכון בין האור לבין עצמו – ובין האור לבין הרהיטים השונים בחלל. עבודת הכיוונים והתכנות מחייבת רמת דיוק ותשומת לב גבוהה, כאשר בסופו של התהליך ניתן ליצור כמה תמונות אור, שיתאימו לאופיים השונה של האירועים המתקיימים במקום. 'מצב כניסת קהל לפני מופע' בו החלל המרכזי מואר באור בינוני, המאפשר לקהל לראות את התפריטים, להזמין משקאות ומזון, ולשוחח אחד עם השני | 'מצב מופע' בו תאורת החלל המרכזי נמוכה, כאשר עיקר הפוקוס הוא על הבמה והמופע המוזיקלי | 'מצב אירוע יום' תאורת בהירה יותר המיועדת לאירועי צהריים, דוגמת הרצאות, מפגשי חברות, אירועים פרטיים ועוד.




זאפה תל-אביב החדש במתחם מידטאון נפתח בתחילת חודש אוגוסט 2021.


מוזמנים לבקר לאתר זאפה

bottom of page