Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility היפה והחיה | תאורת מחזמר
top of page

היפה והחיה | תאורת מחזמר

צילומים נדירים מציגים את ההפקה הישראלית של המחזמר בגרסת הבמה של דיסני.


מפיק: יריב יפת | בימאי: משה קפטן | תפאורה: במבי פרידמן | תאורה וצילום: עמיר ברנר | 2006


סיפור "היפה והחיה" התגלגל מגרסתו המוקדמת מרומא של המאה השנייה לספירה, באמצעות מאדאם לה-פרינס דה בומו (Jeanne-Marie Leprince de Beaumont) שהעבירה את הגיבורים מרומא העתיקה אל צרפת, בספרה "היפה והחיה" (La Belle et la Bête) שראה או בשנת 1756. המחזמר היפה והחיה הועלה בישראל מספר פעמים. לראשונה על הבמה המסחרית ב-1998 בבימויו של מנחם גולן, בהשתתפות רינת גבאי וששי קשת, מופע זה לא התבסס על גרסת המחזמר של דיסני.


רק בשנת 2006, המחזמר בכיכובם של יעל בר-זוהר וגבי שדה הועלה בגרסה הבמה של דיסני, המחזמר התבסס על סרט האנימציה המצליח של דיסני באותו שם. בנוסף לעלילה, לדיאלוג ולשירים גם עיצוב התלבושות, התפאורות והאביזרים נוצרו בישראל לפי ספר ההפקה של דיסני.



בתכנון התאורה לגרסה זו בקשנו לשמור על צבעוניות שתזכיר למבקרי התיאטרון את הסרט המקורי. חלק מהקסם נוצר באמצעות תמונות נוף ורקעים בחדות נמוכה באפקט מעושן (Sfumato). בתמונות עימות ובסיטואציות בעלות מתח דרמטי בעזרת תאורת קיארוסקורו (Chiaroscuro) ביחס ניגודיות גבוה (High Contrast Ratio) בדומה לאופי "התאורה" שעוצבה בסרט המצויר.



הפקה מאוחרת של המחזמר בישראל, שאינה גרסת דיסני, הועלתה ב-2016 בהשתתפות אניה בוקשטיין ועוז זהבי במשכן לאומנויות הבמה.



במחזמר "היפה והחיה" גרסת 2006 שיחקו יעל בר-זוהר בתפקיד בל, יגאל שדה בתפקיד החיה. חני נחמיאס בתפקיד הגברת תיון, ניקי גולדשטיין בתפקיד לומייר, איתי וי בתפקיד גסטון.


ינואר 2019



bottom of page